donderdag, april 01, 2010

Intelligente Solfege Tool (aanrader)

KBA COMPLETE - Intelligent Solfege Programma

Als je je gehoor op een systematische manier wilt ontwikkelen heb je veel aan solfege software. Het probleem dat ik er echter altijd mee heb gehad is de 'randomness' (willekeur) van de gegenereerde akkoord progressies en melodische dictees.

Wat ik miste is de muzikaliteit. Wat heb je er immers aan om onmuzikale akkoordprogressies of melodien te kunnen horen die je nooit zal tegenkomen? Je kan beter gericht en efficient je gehoor op trainen op een manier waar je wat aan hebt.

Daarom ben ik enthiousiast over KBA complete. Het bevat de onderdelen CHORD ID (harmonisch dictee), RHYTHM ID (ritmisch dictee), PITCH ID (intevallen) en SPELL ID (notatie). Met name CHORD ID vind ik goed. De tool is het enige intelligente solfege programma dat ik ken en genereert muzikale akkoordenprogressies die ergens op slaan en de moeilijkheidsgraad is simpel in te stellen. De 4 modules bij elkaar (KBA complete) kosten bij elkaar maar 31,18 euro en zjn ook los te bestellen. Als je serieus bent met solfege (gehoor training) zeker een aanrader. Op de website kun je ook gratis trials downloaden: KBA Complete Solfege

Labels: , , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage