zaterdag, oktober 03, 2009

ASCII en HTML codes voor tab'ers en forum'ers

Essentiele ASCII en HTML codes voor tabbers en forummers

Tabs maken in TXT formaat mbv ASCII art of topics posten op muzikantenforums. Ik zou haast willen zeggen wie is er niet groot mee geworden? (niet? ok, then it's just me and my nerdiness:D).

Ik ben daarbij in ieder geval dikwijls gestuit op frustraties omdat je geen verminderd of half-verminderd akkoordsymbool uit je toetsenbord weet te toveren, of omdat je een rijtje of tabel mooi onder elkaar hebt gezet in een html code blok en dat hmtl niet meer dan 2 spaties op een rij aankan.

Deze problemen zijn vanaf nu voorbij want ik heb hieronder de essentiele ASCII en HTML codes voor de computerende muzikant uitgezet en op een rij gezet. Als ik wat vergeten ben of er zijn suggesties en aanvullingen. Laat me weten. Reacties achterlaten onderaan dit bericht kan snel want je hoeft je niet in te loggen.


HTML:
º        = & # 1 7 6 ;
ø        = & # 2 4 8 ;
[spatie] = & n b s p ;

ASCII MAC:
º = alt + 0
ø = alt + o

ASCII PC:
º = alt +  248 of alt +  167
Ø = alt + 0248 of alt + 0216

* En ja, die extra nul ervoor maakt uit :P

Labels: , , , , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage