zondag, april 19, 2009

Transcriptie: Lenette van Dongen "Schouder aan Schouder" Tekst + Akkoorden

Ik had de opdracht om een bewerking van "Schouder aan Schouder" van Lenette van Dongen te maken. Op verzoek plaats ik de akkoorden. (kloppen in grote lijnen). Als er genoeg behoefte is voor een versie met noten, zal ik overwegen die uit te werken. Laat dan een 'comment' inclusief je email achter onder aan dit bericht.

Lenette van Dongen - Schouder Aan Schouder

INTRO
B A7/B
B A7/B
B A7/B
B

COUPLET1
Ik
B A7/B
hou van je slimme
B A7/B
handen Van je
B B/D# E
oplossingen in de praktijk. Het ge-
B A7/B G#m7
duld dat je niet had als vader, Maar wel
Dbm F# B
als ik op je vingers kijk.

REFREIN1
G#m G#m7/F# C#/F C#
Schouder aan schouder, Blijf ik
F# C/F B/D# B
klein en hij wordt ouder , Zie ik
E F#sus4 G#m7add11 C#7
op tegen ooit al-leen m’n gaten
F#
boren

Bm Bm7/A E/G# E
Schouder aan schouder, Blijf ik
A A/G D/F#
klein en hij wordt ouder, Ben ik
Gmaj7 G7 F#sus4->3
bang om nooit meer te horen:

[gesproken]
Zeg schat ....

Gmaj7 G7 F#sus4->3

je moet effe ’n beetje spuug op die schroef doen
Voor je ‘em d’r indraait, dan roest-i zichzelf vast en dan krijgt
Geen mens ‘em meer los hoor.

Oké pap.
[/gesproken]

[korte pauze - rubato]

COUPLET2 [akkoorden zelfde als couplet1]
Ik
B A7/B
hou van je slimme
B A7/B
handen Van je
B B/D# E
oplossingen in de praktijk. Het ge-
B A7/B G#m7
duld dat je niet had als vader, Maar wel
Dbm F# B
als ik op je vingers kijk.

REFREIN2 [let op laatste gedeelte is anders dan refrein1]
G#m G#m7/F# C#/F C#
Schouder aan schouder, Blijf ik
F# C/F B/D# B
klein en hij wordt ouder Hij
E F#sus4 G#m7add11 C#7
doet en ik geef ‘em de dingen aan.
F#

Bm Bm7/A E/G# E
Schouder aan schouder, Blijf ik
A A/G D/F#
klein en hij wordt ouder , Maar
Gmaj7 A/G
als ik hem op de trap zie staan
Gmaj7 F#sus4
Is alles goed,
F# (let ring, 2 maten)

is alles

goed.
[outro = herhaal intro]

Labels: , , , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage